Persbericht: Stopdebanken.nl overspoeld door aanmeldingen

De onlangs gelanceerde website www.stopdebanken.nl is een groot succes. Binnen een week hebben enkele duizenden mensen de website bezocht en zich aangemeld. Doel van de website is de belangen te behartigen van consumenten met een variabele hypotheek, die voor vele duizenden euro’s per jaar gedupeerd dreigen te worden door de ABN Amro en ING Bank.

Nadat de initiatiefnemers van de website hun eerste persbericht de wereld in stuurden, verschenen twee artikelen in het Financiële Dagblad en werden interviews gegeven op Radio 1 en BNR. Vanuit het hele land ontving de website vervolgens steunbetuigingen en spontane aanmeldingen van mensen die een bijdrage willen leveren.

Initiatiefnemer van Stopdebanken.nl, Coen Aarts: “We zijn eerlijk gezegd een beetje verrast door zo veel spontane aanmeldingen en steunbetuigingen. Het geeft wel een goed gevoel iets te kunnen doen tegen banken die hun eigen ondernemersrisico af wentelen op consumenten en hun zorgplicht verwaarlozen. Dat dit soort exorbitante verhogingen tot de mogelijkheden zou behoren staat namelijk niet in de contracten, noch in de bijlagen. Dit tast de positie van de consument aan, zo oordeelde eerder ook het Kifid. Blijkbaar zijn veel mensen in Nederland het met ons eens dat het tijd is de banken op hun eigen verantwoordelijkheden te wijzen”.

Deze week wordt de stichting Stopdebanken.nl opgericht en worden voorbereidingen getroffen voor het starten van een groepsproces tegen de genoemde banken.

Het bestuur van de stichting zal zich op 14 mei aanstaande voorstellen op de kennismakingsbijeenkomst. Tijdens deze bijeenkomst kunnen belanghebbenden zich registreren als lid van de stichting en zich daarmee verzekeren van deelname aan het te voeren groepsproces. De bijeenkomst vindt plaats op 14 mei om 19.30 uur in Hotel de Witte Bergen, bij Hilversum (langs de A1).

Tevens zal er tijdens de bijeenkomst een korte persconferentie gehouden worden, alwaar het bestuur beschikbaar zal zijn voor eventuele vragen.